Snättringe SK

Snättringe SK är en av Stockholms större klubbar, med ca fyrahundra medlemmar. Vi har en stor andel aktiva ungdomar. Vi har som mål att få både bredd och djup i tävlandet.

Snättringe har också ett gott rykte som tävlingsarrangör, för både stora och mindre tävlingar med varierande deltagarantal. Varje år håller vi en tävling i långdistans patrullorientering, som kallas ”Höstlunken”. Vart femte år arrangerar vi tillsammans med en annan klubb ”25manna”, världens största budkavleorientering som drar nästan 10 000 deltagare.

Klubbstugan vid Källbrinks IP är vår samlingspunkt för många träningar och aktiviteter. Den ligger vid Källbrinks elljusspår och på Gömmarkartan. Där finns förutom materialförråd, expedition, sammanträdesrum, en stor samlingslokal med kök och utrustning för ca 80 personer.

Som medlem har du möjlighet att hyra klubbstugan förmånligt för fester eller för andra evenemang.

Charlottendal är ett torp som vi arrenderar av Huddinge kommun. Den byggdes i mitten av 1800-talet och var då ett torp under Balingsta gård. Det ligger otroligt fint vid Mörtsjöns strand. Dit finns ingen bilväg utan det är ca
2 km promenad genom skogen.

Mer information om Snättringe SK finns att läsa här på vår hemsida eller i Info-tidningen.

Vill du bli medlem? Kontakta oss!

Uppdaterad senast: 2022-03-14 18:40:28 av Stina Boräng

Skapad: 2014-03-23 11:11:39 av Mikael Nilsson