Klubbträning

Plats:
Källbrink
Datum:
2017-11-30 (17 dagar sedan)
Tid:
18:00

Varje torsdag är det klubbträning från klubbstugan vid Källbrink. Träning finns för alla nivåer och åldrar. Efter träningen är bastun på och serveringen öppen.
Träningen startar kl 18.00, samling vid klubbstugan.

Grön-vit grupp

IP & elljusspår - Uteträning utan pannlampa. Olika former av lekar och spring på bollplan och i motionsspåret.

Gul grupp

Skog - Uteträning med pannlampa. Orientering eller spring i skogen.

Orange och blå grupp

Orientering med bland annat kompassträning

Juniorer, seniorer och övriga vuxna

Tempo-/tröskelträning, Källbrink.
Uppvärmning, styrka för att aktivera musklerna sen tröskelpass som avslutas med nerjogg.
Upplägg tröskelpass: 8 minuter intervall + 1 minut vila + 5 minuter intervall + 1 minut vila + 4x(30s/30s) intervall i sprint-tempo + 1 minut vila + 5 minuter intervall + 1 minut vila + 8 minuter intervall + 1 minut vila + 5 minuter intervall.
Vad gäller tempo under tröskelpasset tänk så här:
Tävlingstempo medeldistans. Du ska längta efter vilan. Du ska orka lika bra under hela sista intervallen som under första. Du får inte bygga upp mer mjölksyra än du kan bli av med under vilan.