Nu startar teknik-tisdagsträningarna för säsongen!

Nu när våren knackar på dörren är det dags för kanske ett av de säkraste vårtecknen; teknikträningarna på tisdagar! Ni hittar alltid alla tisdagsträningar med PM och moment i kalendern, läs här om du vill ha lite introduktion!

I år börjar vi lite tidigare med två stycken natt-sprintar, men sen är det skogs-OL hela våren ut. Och på hösten också, såklart!

För vem? Ja, för alla som vill förstås men framför allt rekommenderat för orange grupp och uppåt. Alla som klarar en orange bana eller svårare är välkomna.

NYTT FÖR I ÅR är att det ibland också finns gula banor. Inte alltid, men när det passar. Kolla i kalendern några dagar innan så vet ni!

Banor? Svarta banor i längderna 10 km ner till 4 km, samt en orange bana på 3-4 km. Ibland en gul bana på 2-3 km.

Träningarna har alltid ett genomtänkt moment (se träningsplanen för översikten) och ett PM publiceras några dagar innan. Det är alltså riktigt bra elit-träningar såväl som för dig som bara vill ut i skogen en stund.

Det är alltid uthängda kontroller, vanligtvis små skärmar men ibland när det är kontrollplock kan det vara snitslar.

Anmälan? Nej, ingen anmälan utan det är bara att dyka upp! 

Hur funkar det? Veckan innan (senast söndag innan) läggs det upp var träningen är någonstans i kalendern. Kolla där och läs PM! Sedan är det bara att komma till samlingsplatsen under drop-in tiden!

Var? Kolla kalendern, det varierar. Vi samarbetar med flera klubbar men för det mesta är träningarna antingen i Huddinge, Botkyrka eller Tyresö.

Samåkning? Vanligtvis ja, just nu kanske det är bäst att resa med de du brukar umgås med. Cykla gärna! Det går alltid bra att lägga väskan i en bil så att du har alla dina saker inlåsta!

Men covid då? Ja, här måste vi vara superförsiktiga. Faran är inte över men träning i skog är ju inte fel. Det är ingen risk för trängsel i skogen men vid samlingsplatsen (oftast en parkering) kan det bli liite trångt. Därför måste vi vara rätt nogranna:

  • Res bara till träningen med de du brukar umgås med. Undvik kollektivtrafiken om du kan, men cykla mer än gärna!
  • Parkera där SSK parkerar. OK Södertörn och Söders tränar samtidigt som oss, se till att parkera med oss i Snättringe så vi inte blandar oss med andra. Om möjligt har vi olika P-platser! Kör inte fel :)
  • Vi kör drop-in 17.50-18.05, så du kan starta när du själv känner för det
  • Om ni är flera ur samma sällskap är det bäst om bara en person hämtar kartor åt alla. Lite samma princip som att handla ensam, alltså.
  • Handsprit finns (såklart)
  • Vi har ingen samling, utan läs PM online istället och förbered dig därutefter. 
  • Du måste fortfarande stryka dig från närvarolistan när du går i mål! Vi vill inte lämna någon ensam i skogen!
  • Du kan träna på egen hand, på annan tidpunkt. Rekommenderas särskilt för riskgrupper. Se nedan. 

Träna på annan tid? Det kan finnas massor av skäl till att man inte kan vara med på tisdagar klockan 18.00. Men träningen sitter ute i skogen i en vecka, så du kan få en karta för egen träning:
- Ladda ner från hemsidan under fliken "Kartor för egen träning" och skriv ut själv. Ligger den inte där, skriv till David Hector davhector@hotmail.com
- Hämta en karta från brevlådan vid klubbstugan

 

Skapad: 2021-03-14 16:53:08 av David Hector