Lördagsträningar vintern 2018-2019

Snart drar vinterns långpass igång

Lördag den 10 november kör vi gång vintersäsongens långpass. Första passet blir på Farstanäset. Samling för info kl 10.00, därefter kör vi iväg. Vi samarbetar med OK Södertörn så hälften av passen kommer utgå från Södertörns klubbstuga på Farstanäset och hälften från Källbrinks IP.

 

Tillsammans med OK Södertörn kommer vi köra långpass nästan alla lördagar fram till och med 16 mars. De flesta gångerna erbjuds enklare mat efter långpasset. I samband med lov och vissa övriga aktivitetskrockar så skippar vi maten.

OBS! Anmäl via Eventorlänken i kalendern att du vill ha mat senast kl 12.00 dagen innan. Om du är tveksam, anmäl dig. Hellre att det finns mat till alla än att de sista långskubbarna blir utan.

Det går att springa från 1 timme till 2-2,5 timmar beroende på status och form. Långpassen ska genomföras i lugn fart, trötta blir vi ändå på slutet på grund av löptiden. Syftet med långpassen är att det ska vara långt, lugnt OCH socialt. Vid för hög fart kan effekten till och med bli negativ med hänsyn till kommande träningspass. Fort springer vi andra dagar.

Vi kommer att springa i skogen, varva lite olika upplägg/banor. Vi grupperar oss i grupper som är hyfsat jämna. Vi vill trycka på att passen ska öka den sociala gemenskapen, det ska vara kul och trivsamt att köra. Därför är det viktigt att alla bidrar till att grupperna inte splittras på grund av för hög fart eller hetsa varandra.

En del vill läsa kartan hela tiden och en del vill bara hänga med och springa utan att behöva bry sig om orienteringen. Vår förhoppning är att det ska fungera för alla i grupperna. Vi ser det som bonus att få bra orientering/kartläsning även på lördagspassen, men det är upp till var och en hur man gör.

Kolla kalendern för info om respektive pass. Välkomna!

Uppdaterad senast: 2018-10-21 18:31:23 av Tobias Gelius

Skapad: 2018-10-21 16:21:18 av Tobias Gelius